jaki sport uprawia robert burneika
Titan Drogowego Racing- Porsche 917
W wyścigach szosowych, wiele nazw przeprowadzić obszerną ilość pasji; Nazwy takie jak Ferrari, Jaguar i Porsche to tylko niektóre z najbardziej znanych nazwisk w świecie sportu samochodowego nigdy nie widział. Porsche, jednak jest jedna nazwa, która naprawdę ma podobne trwała pokolenia zawodników i kibiców, a stał się symbolem stanu dominacji w świecie wyścigów drogowych. Po rozpoczęciu wyścigów na początku 1950 roku z małym 550 Spyder, Porsche będzie nadal budować tempa i siły na początku 1960 roku z samochodów, takich jak 904 i 908, które w połączeniu z górną up-and-coming kierowców dnia, zdobyte na różnych torach wyścigowych na całym świecie. To nie byłoby do końca 1960 roku, że Porsche będzie zbudować samochód, który miał stać się znany jako prawdziwy światowego championa; samochód, który przyjdzie się legendą w swoim czasie jak to jest teraz, około 40 lat później. Ten samochód był Porsche 917.
FIA ustawione na scenie narodzin 917, zmieniając zasady wyścigów samochodów sportowych na sezon 1968 do obalenia reżimu ciągle dominującą Ford, który miał posiadać 24-godzinnym wyścigu Le Mans z uścisku żelaza. Matra rosła, a FIA jest silnie wpłynął francuski widział konieczność wprowadzenia przepisów w celu wspomagania nową francuską markę w coraz trudnych szeregach świecie wyścigów samochodów sportowych. Podczas prototypy zostaną ograniczone o pojemności silnika 3,0 litra, reguły dla grupy 5 i 6 samochodów sportowych również zostały zmienione z wymogiem homologacyjnej 25 jednostek musiały być udzielone zezwolenie na wjazd tych grup sportowych.
FIA zorientowali, że żaden producent pójdzie na dużym kosztem zbudować 25 litrowe pięć prototypów sportowych. Byli bardzo źle. Porsche zbudował 25 przykładów potrzebnych do spełnienia wymogów homologacyjnych.
Wpis zawdzięczamy